Czy mniejsza cena jest lepsza?

Temat ten poruszany jest na każdym kroku w świecie sprzedawców. Jedni uważają, że wyższe i okrągłe ceny są o wiele lepsze dla klientów, inni, że te z końcówką 0,99 zł lub 0,90 zł. Kto ma rację? Trudno na to pytanie odpowiedzieć.

Kiedy kupujemy towar, który sprzedawca ma nam wysłać, lepiej dla nas wygląda, kiedy za przesyłkę płacimy jedynie 9,99 zł lub 9,90 zł. Kiedy zapłacimy okrągłe 10 zł, zapytani o cenę odpowiemy, że przesyłką towaru kosztowała 10 zł. Będzie to zgodne z prawdą, ponieważ okrągła cena szybciej wybija się w naszej pamięci. Jeśli jednak cena była mniejsza niż 10 zł, jest szansa, że nie będziemy pamiętać dokładnej kwoty i odpowiemy wówczas, że przesyłka kosztowała około 9 zł, 9 zł z groszami lub po prostu 9 zł. Końcówki cen bardzo rzadko goszczą długo w pamięci konsumenta. Dlatego tak często wykorzystywane są podczas ustalania ceny produktu czy przesyłki. Sprzedawcy mają nadzieję, że jeśli klient zaniży cenę przesyłki, osoba, której o tym opowiada chętniej zajrzy na jego stronę, co w konsekwencji może doprowadzić do tego, że również kupi dany produkt.  

Co zatem zrobić, jeśli na aukcjach, które prowadzimy, cena naszych produktów oscyluje w granicy 9,46? Oczywistym jest, że należy ją podnieść do końcówki 0,99 lub 0,90 zł. Nie bójmy się tego! Przeprowadzono badania, które jasno pokazały, że dla klienta właśnie ta końcówka wygląda o wiele lepiej. Co ciekawe, sprzedawcy, którzy wcześniej mieli niższą cenę i podnieśli ją o kilkadziesiąt groszy do 0,90 lub 0,99 zł odnotowali znaczny wzrost sprzedaży. Poza tym, jeśli cena produktu nie wzrośnie, a wzrośnie jedynie koszt przesyłki, to wielu klientów będzie myślało, że operator podniósł ceny, dlatego sprzedawca również je podnosi. W konsekwencji na przesyłce towaru sprzedawca zacznie zarabiać dodatkowe pieniądze.

Jeśli jesteś sprzedawcą, koniecznie zastanów się nad podniesieniem lub obniżeniem okrągłej ceny do kwot, które będą kończyły się na 0,99 zł lub 0,90 zł. Nie wahaj się, na pewno zarobisz więcej, a przecież o to w handlu chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *