Jak wygląda rejestracja spółek?

Założenie własnej spółki wymaga dokładnej znajomości przepisów i wymagań. Jeśli zatem masz zamiar podjąć się tego osobiście, warto zapoznać się z wszystkimi kolejnymi etapami. Aby rejestracja spółek przebiegała bezproblemowo, dobrze jest trzymać się szczegółowych instrukcji oraz na bieżąco uzupełniać swoją wiedzę na ten temat.

Na czym polega rejestracja spółek krok po kroku?

Przede wszystkim konieczne jest sporządzenie umowy pomiędzy wspólnikami – jest ona również niezbędna, jeśli w spółce ma występować tylko jeden wspólnik. Kodeks spółek handlowych wymaga, by umowa miała formę aktu notarialnego oraz zawierać szereg niezbędnych informacji. Wśród nich znajdują się nazwa spółki oraz dokładny adres jej siedziby, przedmiot działania, czas trwania spółki, jeśli jest ona założona na czas określony. Wyjaśnione muszą być również kwestie podziału udziałów i warunki ich posiadania. Warto pamiętać także o kapitale zakładowym, który musi wynosić co najmniej 5 tysięcy złotych. Po spisaniu umowy następuje jej podpisanie przez wszystkich wspólników. W tym momencie spółka staje się spółką z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji – jest to forma, która pozwala na załatwienie wszystkich spraw organizacyjnych, takich jak wybór zarządu czy zgromadzenie kapitału zakładowego. Przez najbliższe pół roku wspólnicy mają możliwość rozpoczęcia działalności, jednak muszą pamiętać o konieczności uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego. Jeśli nie uda im się dopełnić tej formalności, umowa zostaje rozwiązana. Zgłoszenie do Krajowego Rejestru Sądowego odbywa się poprzez wypełnienie specjalnego formularza, a następnie złożenie go w sądzie rejestrowym, pod którego rejon podlega siedziba firmy. Do dokumentacji należy dołączyć również dane o przedmiocie działalności spółki, dane osób uprawnionych do reprezentowania spółki. Ponadto zarząd musi również zadbać o doręczenie umowy spółki, listę wspólników, poświadczone wzory podpisów członków zarządu oraz oświadczenie członków zarządu o wniesienie wkładów do kapitału zakładowego. Należy także przedstawić dowód wniesienia opłaty sądowej oraz opłaty za umieszczenie ogłoszenia.

Za dużo formalności? Skorzystaj z pomocy profesjonalistów

Jeśli kompletowanie całej dokumentacji, tworzenie umowy i wypełnianie formularzy przerasta Twoje możliwości, możesz skorzystać z usług profesjonalnej firmy. Dzięki temu bez problemu dopełnisz wszelkich formalności bez obawy, że przeoczysz ważne terminy czy wypełnisz nieodpowiedni druk. W ten sposób zaoszczędzasz także wiele czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *